De confrontatie met de gerechtsdeurwaarder en het feit dat hij een uitspraak van de rechter of een andere executoriale titel moet uitvoeren is natuurlijk nooit leuk. Ondanks het feit dat de boodschap die de gerechtsdeurwaarder brengt in de meeste gevallen niet echt prettig is, verloopt het contact met de gerechtsdeurwaarder en zijn kantoor in de regel altijd zonder problemen. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat om één of andere reden het contact met de gerechtsdeurwaarder en/of zijn kantoor niet goed verloopt.
Wat kunt u doen?
Hieronder vindt u een beknopt overzicht van wat u kunt doen als u een klacht heeft tegen de handelwijze van de gerechtsdeurwaarder of zijn kantoor.
Bespreek uw klacht altijd eerst met de gerechtsdeurwaarder
Het is raadzaam om uw klacht altijd eerst kenbaar te maken aan de gerechtsdeurwaarder zelf, bijvoorbeeld in een gesprek. U kunt het probleem dan meteen voorleggen en de gerechtsdeurwaarder kan u zijn of haar handelwijze verklaren. In de meeste gevallen werkt een gesprek voor beide partijen vaak verhelderend en is een oplossing meestal dichtbij.
Klacht indienen
U kunt uw klacht natuurlijk ook schriftelijk indienen. Een schriftelijke klacht dient te zijn gericht aan: Groothuis Ligtermoet & Nijhuis Gerechtsdeurwaarders & Incasso, t.a.v. de klachtbehandelaar, Postbus 180, 7550 AD Hengelo (O) of dient per e-mail te worden verzonden aan klacht@gln.nl Lees eerst goed de klachtenregeling. U kunt de klachtenregeling downloaden via onderstaande link.
Tuchtrecht
Mocht de klachtafhandeling door de gerechtsdeurwaarder niet leiden tot een bevredigende oplossing, dan is het mogelijk om een formele klacht in te dienen bij de Kamer van Gerechtsdeurwaarders te Amsterdam of bij de Nationale Ombudsman.