Bezwaar tegen de vordering
Als u van mening bent dat u onterecht een aanmaning of een ambtelijk stuk van ons ontvangen heeft, is het belangrijk dat u ons daarvan zo spoedig mogelijk in kennis stelt. Wellicht heeft u de vordering al volledig of gedeeltelijk voldaan. Misschien heeft u bijzondere reden waarom u (nog) niet wilt betalen. Om kostenverhogende maatregelen te voorkomen is het van belang dat u dit zo snel mogelijk aan ons kenbaar maakt.
Onderbouwing en bewijsstukken
U moet uw bezwaar wel deugdelijk onderbouwen en zoveel mogelijk bewijzen als bijlagen meesturen. U kunt dus niet volstaan met de enkele opmerking: “Ik heb al betaald.” of “Ik ben het er niet mee eens.” of “Mijn beslagvrije voet is te laag.” Wij zullen uw bezwaar inhoudelijk beoordelen en de meegestuurde bewijsstukken controleren. Bezwaren die niet deugdelijk onderbouwd en gemotiveerd zijn, worden niet in behandeling genomen. Dat geldt ook voor bezwaren waarbij geen bewijsstukken zijn overgelegd. Stuur van die gegevens dus bewijzen mee. U kunt bijvoorbeeld (bank)afschriften en/of loonstroken mee als bewijs.
Bezwaar tegen de vastgestelde beslagvrije voet
Als u van mening bent dat wij uw beslagvrije voet verkeerd hebben vastgesteld, is het uiteraard ook belangrijk dat u ons daarvan zo spoedig mogelijk in kennis stelt. Voor de herberekening van de beslagvrije voet is het noodzakelijk dat u gegevens aanlevert betreffende uw periodieke inkomen, de hoogte van uw ziektekostenverzekering, de huur of hypotheek en de hoogte van de zorgtoeslag en/of huurtoeslag. Download hier een vragenlijst, print deze en vul de vragenlijst in en stuur die vervolgens samen met de overige bewijsstukken op.
U kunt uw bezwaar kenbaar maken door op onderstaande knop te klikken en het formulier in te vullen.